Retourneren en annuleren
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Heeft u een bestelling geplaatst en wilt u deze annuleren? Neem dan direct telefonisch contact op met onze klantenservice: 020 524 45 14. Wij kunnen niet garanderen dat uw bestelling nog te annuleren is. Het ligt eraan in hoeverre deze al verwerkt is in ons systeem. Als uw bestelling niet meer te annuleren is kunt u deze uiteraard nog retourneren, mits het geen digitaal product betreft.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Vul via deze link het online retourformulier in.
Een retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- U kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling. Als umeerdere artikelen in één keer hebt besteld, kunt u deze retourneren tot 14 dagen nadat uhet laatste artikel hebt ontvangen;
- U kunt het artikel binnen deze termijn direct retoursturen, maar u kunt ons ook binnen de genoemde termijn op de hoogte stellen van het feit dat u de overeenkomst wil herroepen. U kunt dit doen door binnen de herroepingstermijn het modelformulier voor herroeping aan ons te sturen, maar bent hiertoe niet verplicht. Nadat u op deze manier een retour heeft aangemeld, heeft unogmaals 14 dagen om de producten terug te sturen.
- Het artikel dient indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. Indien u het artikel beschadigd retourneert, zullen wij de kosten hiervoor aan u doorberekenen. Wij adviseren daarom om de geleverde toebehoren bij uw bestelling te bewaren;
- U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
De verzendkosten van het retourneren worden niet vergoed. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een traceercode en bewaar deze goed.
Als u de bestelling al hebt betaald, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. Als u nog niet hebt betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment dat u de overeenkomst hebt herroepen terugbetaald. Wij betalen met hetzelfde betaalmiddel terug als waarmee u betaald heeft.
Uitzonderingen herroepingsrecht:
- Digitale producten kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden. Bij het bestellen van een digitaal product ziet u af van uw herroepingsrecht.
- Artikelen voorzien van een unieke toegangscode voor een online product kunnen niet geretourneerd worden. Bij het bestellen van een digitaal product ziet u af van uw herroepingsrecht.
Ik heb een bestelling geretourneerd maar heb nog geen geld ontvangen
Zodra wij uw retour in goede orde hebben ontvangen streven wij ernaar om binnen twee weken uw geld terug te storten. Mocht u uw aankoopbedrag na 2 weken nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij raden u aan om uw ordernummer (beginnend met BTO) bij de hand te houden zodat wij u sneller kunnen helpen.
Ik heb een beschadigd of defect product ontvangen
Wanneer u een beschadigd of defect product ontvangen heeft kunt u per e-mail contact opnemen met de klantenservice. Waar mogelijk is het handig een foto van de beschadiging mee te sturen. In de meeste gevallen zal u een nieuw exemplaar toegestuurd krijgen en zal u gevraagd worden het beschadigde exemplaar te retourneren.